fredag 11 februari 2011

Till förmån för Djurskyddet i Skellefteå

Tycker det är så hemskt med alla dessa djur, speciellt katter, som lämnas vind för våg eller far illa. Tack och lov så finns det underbara människor i den här stan som tar hand om dessa och hjälper de till ett nytt hem.
Då jag själv har 3 älskade katter så känner jag att jag på nått sätt vill hjälpa till. En kväll då jag inte kunde somna kom idéen till mig att göra halsband, djurinspirerade, och skänka en viss summa av varje halsband till just Djurskyddet i Skellefteå. Så jag beställde lite material och satte mig och gjorde 2 varianter, ett för kattälskaren och ett för hundälskaren ;)

Doris sitter och poserar vackert med halsbanden jag gjort. Hon hoppas att hennes skönhet ska hjälpa till så att halsbanden blir sålda så katterna (och den andra djuren) även i fortsättningen kan få hjälp av dessa människor...

Så här ser halsbanden ut. På hjärtat står det love (ett hjärta) my dog/cat och på baksidan är det ett tassavtryck. Sen symboliserar hundbenet hundarna och den vackra katten katterna så klart ;)
Dessa halsband kostar 120:-/st och då skänker jag 50:-/sålt halsband till Djurskyddet i Skellefteå. För tillfället har jag 5 av varje, men kan om det är många som vill köpa ordna fler så klart.

Skulle någon vilja ha en tag med sitt älskade djurs namn så går det att ordna för en liten summa (beror på typ av tag).

Så kom igen nu, stötta Djurskyddet i Skellefteå! Köp en fint halsband!
Allt material är köpt från Pagoni

7 kommentarer:

  1. Så underbart fin gest du gör Maria =) Kram C

    SvaraRadera
  2. ÅH va FINA!! Skulle vilja ha ett som säger "I <3 My Dog&Cat"
    :)

    SvaraRadera
  3. Loella: Du vill alltså köpa en av varje eller ett halsband men med båda berlockkombinationerna?
    Du kan maila på trollsmycken@hotmail.se

    SvaraRadera
  4. hur gör jag för att beställa kattsmycket?
    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint initiativ av dig, Maria!!!

    SvaraRadera
  6. Håller med Sarah! En stor eloge till dig :).
    Kram

    SvaraRadera
  7. fin blogg,fina smycken mm ,ha fin kväll mvh Anette

    SvaraRadera